23 Mayıs 2019 Perşembe

Limonlu Kek


Instagram hesabımda yaptığım anket sonrasında vaktim oldukça sizlerle reçete paylaşmaya karar verdim. (: Reçeteleri deneyip, yorumlarınızı iletirseniz çok sevinirim. Tüm sorularınızı hem buradan hem de instagram üzerinden bana iletebilirsiniz.

İlk reçete paylaşımı da instagram paylaşımlarımda en çok ilgi çekenlerden biri, umarım beğenirsiniz. (:

MALZEMELER:
  • 4 adet yumurta
  • 200gr  toz şeker
  • 2 adet limon (2 limonun kabuğundan rende alıp, 1 yemek kaşığı da limon suyu kullanılacak)
  • 120gr kefir
  • 120gr bitkisel sıvı yağ (aromatik tadından rahatsız olmayacaksanız tercihen zeytinyağı)
  • 180gr un
  • 75gr toz badem
  • 30gr haşhaş
  • 5gr kabartma tozu
  • Bir tutam tuz
YAPILIŞI:

  1. Kekinizi atmadan önce ısındığından emin olmak için, fırınınızı 180 derece ayarlayın ve ısıtmaya başlayın.
  2. Kuru malzemelerin tamamını (un, badem unu, kabartma tozu, haşhaş & tuz) bir karıştırma kabına alıp homojen bir görüntü elde edene kadar karıştırıp kenara ayırın.
  3. Büyük bir karıştırma kabının içine, limon kabuğunu çok derin almadan rendeleyin. Üzerine yumurtaları ve şekeri ekleyip mikser yardımıyla şeker tamamen eriyinceye kadar yaklaşık 4-5 dakika çırpın.
  4. Kefir, 1 yemek kaşığı limon suyu ve sıvı yağı ekleyip, karışım homojen olana kadar mikserle karıştırmaya devam edin. 
    • Kabaran yumurtalı karışım bu aşamada biraz sönebilir, panik yapmayın. (:
  5. Daha sonra olarak unlu karışımı da ilave edip, mikserin en düşük hızında güzelce karıştırın. 
    • Tamamen karıştığından emin olsanız da kek kalıbına almadan önce mutlaka bir spatula ile de karıştırarak un topaklarının kalmadığından emin olun.
  6. Son olarak, kek harcını kalıbınıza aktarın ve fırınınızın orta seviyesinde, kekin ortasına batıracağınız kürdan kuru çıkana kadar yaklaşık 50 dakika boyunca pişirin.
    • Verilen süre tamamen tahminidir. Sizin fırınınıza, kullandığınız kek kalıbına göre süre değişebilir. Eğer benim bu görselde kullandığım gibi küçük kalıplar kullanıyorsanız 30 dakika bile yeterli olacaktır pişmesine. Bu nedenle kekinizi fırına attıktan 20 dakika sonra mutlaka fırının kapağını açmadan kontrol edin. 
    • Kekinizin üstü fazla renk almış ama içi hala pişmemişse o zaman da kekin çok fazla kararmasını engellemek için kekin üzerine alüminyum folyo örterek pişirmeye devam edin.
  7. Süsleme aşamasında ben mascarpone peyniri kullanarak bir frosting (türkçede tam bir karşılığı yok sanırım) hazırladım. 250gr mascarpone peynirine, 2 yemek kaşığı pudra şekeri ve 1 yemek kaşığı limon suyu ekleyerek güzelce karıştırıp kekin üzerine gelişigüzel sürdüm. Daha sonra da file badem ve limon rendesi ile süsledim.
    • Mascarpone kremasında limon suyu yerine limon kreması (lemon curd) da kullanabilirsiniz.
Afiyet Olsun.


1 yorum:

Nehir Sulakçı dedi ki...

Siteyi ziyaret edeyim dedim çok güzel 👏🏻👍🏻🍰🍽