Pages

26 Mayıs 2012 Cumartesi

Chai Cake Latte


Uzun süredir blogumla ilgilenemediğim için mutfak çalışmalarımın görsellerini arşivlediğim klasörün boyutu almış başını gitmiş. Bloguma kayıt eklerken bana kolaylık sağlaması için başlanmış bir sürü yazı, görselliği daha etkin ve güzel kılmak adına üzerinde uğraşılmış neredeyse birbiriyle aynı bir sürü fotoğraf, bunları yaparken bir sonraki çalışmalarımda nelere dikkat etmem gerektiğine dair notlar vs vs..

Geçen hafta sonu bu tarif arşivimde kaybolduğum için arşivi düzenlemek ve en önemlisi de blogumda yeni tatlar paylaşmak için neredeyse tam bir hafta boyunca akşamları ciddi bir mesai harcadım. Bazı tariflerimde kullandığım malzemelerin mevsimi geçtiği için blogumda ilk olarak tüm malzemeleri dört mevsim bulunabilen ve mutlaka denemeniz, tatmanız gereken Chai Cake Latte tarifimi paylaşmak istedim. Umarım beğenirsiniz.. 

MALZEMELER

  • 1 adet 3 bölünmüş sade pandispanya

Kreması için
  • 500ml süt ile hazırlanmış Chai Tea Latte
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 yumurta sarısı
  • 4 yemek kaşığı nişasta + 4 yemek kaşığı pirinç unu
  • 1 paket krem şanti
  • 1 kutu Kaymak Tadında Şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • Tarçın, vanilya, zencefil
  • 1 su bardağı beyaz çikolata kaplı pikola
  • 1 paket (80gr) beyaz çikolata
Keki ıslatmak için
  • 1 çay bardağı süt  + 2 yemek kaşığı eritilmiş beyaz çikolata
  • 2 yemek kaşığı şeker

YAPILIŞI

Pandispanya olarak ben Meyveli Pasta tarifimdeki pandispanyayı kullandım. Ama sade pandispanya yapmak istediğim için kakao eklemedim. Kakao yerine un miktarını artırarak toplam 2 su bardağı + 3 yemek kaşığı un kullandım ve pandispanyayı 3 parçaya böldüm.

Beyaz kremayı hazırlamak için beyaz çikolatayı ufak parçalara ayırarak benmari üzeri eritin. Daha sonra dolapta bekleterek soğuttunuz 1 su bardağı sütü kullanarak şantiyi (kaymak tadında) hazırlayın. Krema sertleşip, kaymak görüntüsü aldığında 3-4 yemek kaşığı kadarını ayırıp kalan şantiye eritilmiş beyaz çikolatayı (2 yemek kaşığı kadarını ayırın) da ilave ederek güzelce karıştırın. Daha sonra da kremanının istediğiniz kıvama gelmesi için (sertleşmesi için) kullananan kadar buzdolabında saklayın.

500 ml Chai Tea Latte hazırlamak için ben Doğadan markasının Büyülü Bohça serisindeki Doğadan Chai çayını kullandım. 500 ml süt için 5 poşet kullandım ben (ve çayı demlerken baharatların aromasını ön plana çıkarmak için 1 yemek kaşığı bal ilave ettim) ama siz isterseniz hazır toz karışımlarından ya da  dışarıdan hazır kahve alarak da kullanabilirsiniz. (: Chai Tea Latte'nin 1/4'ünü ayırın ve kalanını şekerin yarısı ile birlikte tencereye koyun ve kaynamaya bırakın. Ayrı bir kapta ayırdığınız çayı, mısır nişastasını ve pirinç ununu karıştırın daha sonra bu karışıma yumurta sarılarını ve kalan şekeri ilave edip, karışım özleşene kadar karıştırın. Çay - şeker karışımı kaynamaya başlayınca, karışımdan bir kepçe alıp yumurtalı karışıma ilave edin (bunu yapmaktaki amaç iki karışıma aynı sıcaklığa getirmek ve yumurta sarılarının pişmesini engellemek) ve daha sonra yumurtalı karışımı kaynayan çaya ilave edin. Bir süre kaynattıktan sonra ocaktan alın. Kremanın ilk sıcağı çıktıktan sonra tarçın, vanilya ve karanfil yağını ilave edip mikserle karıştırın. Chai kreması tamamen soğuduktan sonra, şantiden 3-4 yemek kaşığı kadarını alarak soğumuş Chai kremanıza ilave edip yüksek devirde mikserleyerek kremanızın kremsi bir kıvam almasını sağlayın.

PASTANIN OLUŞTURULMASI

1 çay bardağı süte, 2 yemek kaşığı kadar da eritilmiş beyaz çikolatayla beraber 2 yemek kaşığı kadar da şeker ilave ederek güzelce karıştırın. Pastanın ilk dilimini bu karışımla ıslattıktan sonra chai kremanızı güzelce kekin üzerine yayın ve kremanızın üzerinde beyaz çikolata kaplı pikolalardan bolca koyun. Daha sonra 2. kek dilimini de koyarak sütlü karışımla ıslayın. Bu kekin üzerine de ince bir kat Chai Kremanızdan koyduktan sonra beyaz kremanızı 2 parmak kalınlığında olacak şekilde güzelce yayın. (Beyaz kremanızın üzerine de dilerseniz beyaz çikolatalı pikolalardan koyabiliriniz) Son olarak da 3. kek dilimini koyduktan sonra pastanızı ince bir kat Chai kremasıyla kapladıktan sonra beyaz kremanız ile güzelce kaplayın ve dilediğiniz gibi süsleyin.

Afiyet Olsun.. (:


1 yorum:

link zinciri dedi ki...

Kolay gelsin.