Pages

8 Aralık 2008 Pazartesi

BALKABAKLI PASTA


"Terzi kendi söküğünü dikemez" ve "Kasap et yemez" derler yaa, yalan onlar sakın inanmayın.. Dün akşam, bu sözlerin tamamen bir uydurmadan ibaret olduğunu ispatladım.. Girdim mutfağa ve kendi doğumgünü pastamı kendim yaptım, tek başıma kendim tattım.. (:

Evet bugün, yani 8 Aralık, benim doğum günüm ve doğumumdan 23 sene sonra da olsa değerim anlaşıldı.. Ve bugün tüm İslam alemi, benim gibi birini yarattığı için Allah'a şükranlarını sunmak için kurban kesiyorlar.. (:

Bayramınız mubarek olsun.. Allah kurban keseceklerin kurbanlarını kabul etsin ve tüm İslam alemine nice bayramlar görmeyi nasip etsin...


MALZEMELER:

Pandispanya için:

  • 6 yumurta
  • 230gr şeker
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı elenmiş un
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya


Kreması için:
  • 250gr + 100gr kabak tatlısı
  • 1.5 paket süt kreması
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 100gr ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 paket premium vanilya 1 su bardağı su
  • 3 yemek kaşığı şeker

YAPILIŞI:

  1. Pandispanyanızı Çikolatalı Vişneli Pasta'mdaki tarife göre hazırlayın.
  2. Balkabaklı Kremayı hazırlamak için 250gr Kabak Tatlısını püre haline getirin. Bu arada ayrı bir kapta 1.5 paket süt kremasına, 1.5 su bardağı şekeri ilave edip kremanız kabarıp şanti kıvamına gelene kadar mikserleyin. Hazırladığınız bu kremanın 4-5 yemek kaşığı kadarını püre haline getirdiğiniz kabak tatlınıza ilave edin.
  3. Kalan süt kremanıza 1 paket premium vanilyayı ve tavla zarı büyüklüğünde doğradığınız kabak tatlısını ilave ederek, homojen bir görünüm kazanması için güzelce karıştırın.
  4. 4-5 parçaya ayırdığınız cevizlerinizi (çok ufak olmamalarına özen gösterin) 1 tatlı kaşığı tereyağında kavurun.
PASTANIN OLUŞTURULMASI:
  1. 3 dilime ayırdığınız pandispanyanın bir dilimi servis tabağına koyarak, 1 su bardağı su ve 3 yemek kaşığı ile hazırladığız şerbetle hafifçe ıslayın.
  2. Daha sonra hazırladığınız balkabaklı kremanın yarısını kekin üzerine yayın ve kremanızın üzerine kavrulmuş cevizlerin tamamını eşit şekilde dağıtın.
  3. Daha sonra 2. keki koyun ve kekinizi ısladıktan sonra hazırladığınız beyaz kremanızı kekin üzerine yayın ve kekin 3 dilimi de yerleştirerek hafifçe bastırın.
  4. Kekin son parçasını da çok hafif ıslatın ve kalan balkabaklı kremanız ile pastanızın üzerini ve çevresini kaplayın.
  5. Son olarak pastanızın üzerini dilediğiniz gibi süsleyerek servis yapın.

Afiyet olsun o zaman bana ve İyi doğmuşum, iyi ki var'ım...


14 yorum:

Tijen dedi ki...

İyi ki doğmuşsun sevgili Kübra ve iyi ki balkabaklı pasta seçmişsin, daha güzel bir seçim düşünemiyorum bir "kış" doğumgünü için.

Fєянαи¢α dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun, nice yıllara mutlu ,umutlu günler dolu.

pastan harika olmuş katlı ve kabak tatlılı zordur afiyetler olsun
sevgiler

iyi bayramlar:)

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Kübra'cığım,

Ne güzel bir tesadüf olmuş bu seneki doğum gününün bayrama denk düşmesi.

Mutlu yıllar dilerim ben de. Balkabağı tatlısını çok seven biri olarak çok beğendim pastanı.
Ellerine sağlık.
Tüm sevdiklerinle beraber hep böyle bayram tadında nice seneler dilerim.

Sevgilerimle,

SARI PAPATYALAR dedi ki...

sevdiklerinle mutlu huzurlu bayramlar geçirmen dileğiyle sevgiler

one ben bir sey dedi ki...

ziyaret icin cok tesekkurler .... sevgili kubra dogum gunun kutlu olsun yeni yasini gule gule eskit ve iyi bayramlar....
siten cok guzel pandispanya tarifi ariyordum tam rastladi iyi oldu
sevgilerimle
candan

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgil Kübra, bayramın da, doğum günün de kutlu olsun!
Her şey gönlünce olsun!
Balkabaklı pastana bayıldım, ımmmm, çok iştah açıcı görünüyor, ellerine sağlık!

ırmak deniz dedi ki...

bence balkabaklı pastanın içerisine ve üsüne daha gösterişli albenili duran süsler koysaydın daha hoş dururdu.Ama hakkını yememek lazım herşeyi çok güzel ypmısın

boray dedi ki...

bu sene bence çok şanslısın hem bayramı kutladın hemde dogumgununu iyi bayramlar diliyorum ve dogum gununu kutluyorum

betül dedi ki...

iyiki doğdun kübra abla pastada çok gsl görünüyo snein kadar gsl olmasada gsl ellerine sağlık ne zamn yaptın bu pastayı:)

ırmak deniz dedi ki...

kübra abla doğum günün kutlu olsun

nuray özdeş dedi ki...

Kübra'cım sitene ancak fırsat bulup cumartesi günü uğrayabildim.Bu arada geçmiş doğum günün kutlu olsun.Pastan muhteşem görünüyor.Ben bir tatlı delisi olarak pastanı tatmayı çok isterdim :) Yılbaşı pastanı dört gözle bekliyoruz :) Tekrardan nice mutlu senelere...

GANNE dedi ki...

Kübracım biraz geç oldu ama doğum günün kutlu olsun. Sevdiklerinle beraber daha nice senelere erişirsin inşallah. :) Yaratıcı tariflerinle blog dünyamıza renk katıyorsun. Ödevlerden ve sınavlardan fırsat buldukça gir mutfağa mutlaka. Eminim sen de hem kariyer hem de leziz pastalar yapabilirsin. :)

yemekgezegeni dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.. yemekgezegeni.com adı altında, isteyen tüm yemek blogu sahiplerinin katılabileceği bir derleme sitemiz var. www.yemekgezegeni.com

yemekgezegeni size ne fayda sağlar?

- Sitenizin ziyaretçi sayısını arttırarak popülarite sağlar.
- Sitenizin yemekgezegeni.com takipçileri tarafından güncel olarak takip edilmesini, yeni eklenen yazılarınızdan haberdar olunmasını sağlar.
- Siz de yemekgezegeni.com takipçisi olarak diğer yemek bloglarıyla daha kolay iletişime geçebilir, yeni eklenenleri takip edebilirsiniz.
Bize katılmak isterseniz: yemekgezegeni@gmail.com

vincent dedi ki...

Merhabalar,

Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
memnuniyet duyacagiz.

Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

Ptitchef'e kaydolmak için
http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
"Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

Saygilarimla

Vincent
Petitchef.com