Pages

29 Mart 2008 Cumartesi

MUZ REÇELİ


Eğer siz de benim gibi muzu meyve olarak tüketemiyor fakat muzlu tatlıları seviyorsanız, besleyici değeri çok yüksek olan bu reçeli mutlaka denemelisiniz...

** Nutella'dan sonra beni kendine bağlayan ve "Once you pop, you can't stop" sloganına uyan sayılı lezzetlerden biri olan bu reçele dikkat. Aroması ve hafifliği sizin farkında olmadan tüm kavanozu bitirmenize neden olabilir... (:

MALZEMELER:
  • 2kg muz
  • 1kg şeker
  • 1 paket vanilya (mümkünse Premium olanından)
  • limon
YAPILIŞI:
  1. Muzların kabuklarını soyup, ince ince dilimleyin.
  2. Şekeri ve vanilyayı katıp, yavaşça muzları ezmeden karıştırın.
  3. Şekerli karışımı 1 saat kadar bekletip, muzların şekeri ve vanilya aromasını çekmesini sağlayın. Ardından büyükçe bir tencerede pişirin.
  4. Son olarak yarım limonun suyunu ilave edip 5 dakika boyunca iyice kaynatın ve kavanozlara koyup soğumaya bırakın.

4 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

ilk defa duyduğum birşey muz reçeli,denenmeli kesinlikle.

elbinur dedi ki...

:)merhaba teşekkürler tarif için.ben anaokulu öğretmeniyim.çocuklarla farklı bir etkinlik yapmak istiyordum kışa girerken.bu reçeli yaparken onlar da aktif olarak görev almış olacaklar.teşekkürler

Adsız dedi ki...

denedim ve harika oldu..
favori recelerimin arasina girdi :)
ellerine saglik..en yakin zamanda blogumda yayinlicagim insAllah..
tarif icin tekrar tesekkürler...

sevgilerimizle.....vsa............

www.mutfakkapisi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

1 hafta önce denedim ve gerçekten çok beğendik hatta şu an yine abimlere vermek amacıyla muzlarım vanilya ve şeker içinde aromalanıyor :) emeğinize sağlık teşekkürler paylaşım için