Pages

21 Eylül 2007 Cuma

TAHİNLİ PASTA

Uzun bir aradan sonra en sevdiğim sanat dalı olan pastacılığa geri döndüm. Amaç yine en son yaptığım pastanınkiyle aynıydı: Hediye masrafından kurtulmak (: Bu sefer de ablama doğum günü hediyesi olarak pasta yaptım.. Gerçi bundan sonrada artık doğum günlerinde pasta yapmam heralde, çünkü artık doğum günleri kutlanacak günler değil...

Çocukken büyümenin verdiği mutlulukla kutluyorduk doğum günlerini ve her mum üfleyişimizde çabuk çabuk büyümeyi diliyorduk ama şimdi yıllar geçmesin, enazından biri bu yılları durdursun diye değiştirdik doğum günü dileklerimizi.. Gerçi artık pastalara mum da koyamıyoruz çünkü pastanın üzerindeki mumları bir nefeste söndürebileceğimiz bir yaşı kutlamıyoruz.. Bu sölediklerimde abartı yok dimi abla?? Sonuçta çeyrek asrı devirmene sadece 1 kaldı (: Neyse daha fazla uzatmadan pastamı anlatmaya geçeyim ben.. (:

Bu arada, her ne kadar doğum gününün üzerinden 11 gün geçmiş olsa da Doğum Günün Kutlu Olsun Abla'm..


MALZEMELER:
  • 1 adet sade Pandispanya
  • Tahinli Krema
  • Kek katlarını ıslamak için 1/2 su bardağı şekerli su
  • Dövülmüş ceviz
  • Damla çikolata
  • üzeri için kakao ve isteğe göre meyve
YAPILIŞI:

Pandispanya olarak ben Meyveli Pasta tarifimdeki pandispanyayı kullandım. Ama sade pandispanya yapmak istediğim için kakao eklemedim. (Tabi kakao eklemediğim için de un miktarını artırdım yani 3 çorba kaşığı kakao yerine, 3 çorba kaşığı daha un ilave ettim - kısacası toplamda 2 su bardağı + 3 yemek kaşığı un kullandım-) ve pandispanyayı 2 parçaya böldüm.

Kreması için de Ödüllü Tart'ımın kremasını biraz değiştirip kullandım. Bu Pastanın kremasına Labne yerine, 1 çorba kaşığı balla tatlandırdığım 1 su bardağı tahini pişen kremaya ilave edip, mikserle krema tahinle iyice özleşene kadar karıştırdım.

Kremanın ılınması bekledikten sonra pastamınızı oluşturmaya başlayın. İlk olarak kekin bir katını servis tabağına alın ve şekerli suyla ıslayın.Kremanın yarısını kekin üzerine güzelce yaydıktan sonra dövülmüş ceviz parçalarını ve damla çikolatalarını da koyun. Daha sonra kekin ikinci kısmını da koyup yine ıslayın ve kalan kremayı yanlardan akıp pastanızın çevresini tamamen kapatacak şekilde yayın. Pastanın üzerine kakao eledikten sonra istediğiniz mevsim meyveleriyle süsleyin.



3 yorum:

hunerlieller dedi ki...

eline saglık pasta harika olmuş..evet ben erzincanlıyım....
memnun oldum hemşerim..

yaren dedi ki...

Pasta lezetli görünüyor.Ellerine saglik.

Boray dedi ki...

Pasta cok guzel,7 yasındayım bende denedim,tam tutturamadım ama teyzem ve dedem cok begendi.