Pages

10 Eylül 2007 Pazartesi

SELANİK GEVREĞİ

Bundan 2 sene önce, yani 2005 yılının Haziran ayında, Pasta yapımını öğrenmek için bir kursa gitmeye karar verdim. Ama bu alandaki kursların içeriklerini araştırıp, fiyatlarını öğrendikten sonra bu sevdadan vazgeçtim; çünkü kursların içerikleri hem tam olarak istediğim gibi değildi hem de fiyatları çok yüksekti. Bende bunun üzerine bir kaç pastaneye mail atıp imalathanelerinde "stajyer" olarak görev almak istediğimi belirttim. Ve beklediğim olumlu cevabı Dilek Pastanesi'nden aldıktan sonra da, yaklaşık 1.5 ay Dilek Pastanesinin imalatında çalışıp bir pastanede yapılabilecek tüm ürünlerin (pasta, cheesecake, her türlü unlu mamül, dondurma, limonata,... ) yapımını görüp öğrenme imkanı buldum. İşte bu Selanik Gevreği Tarifi de Dilek Pastanesi'nin bana öğrettiği tariflerden biri.


MALZEMELER:

  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 4 su bardağı un
  • 1 su bardağı antep fıstığı
  • 1,5 su bardağı kuru meyve karışımı (incir, kayısı, üzüm)
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 2 çay kaşığı anason
  • yarım paket kabartma tozu
Evde anason olmadığı için ben koyamadım. Ama anason hem tarifin orjinalinde olduğu hem de kurabiyelere çok farklı bir tat verdiği için mutlaka kullanılmalı.

YAPILIŞI:

Çukur bir kapta yumurtaları ve şekeri, yumurtalar kabarıncaya kadar mikserleyin. Yumurtalar kabardıktan sonra sıvıyağı ve anasonu ilave edin ve 1 dk kadar karıştırın. Daha sonra unu ve kabartma tozunu eleyerek ilave ettikten sonra kuru meyveleri, fıstığı ve sirkeyi de ilave edip karıştırın. Kek hamurundan daha yoğun olan bu karışımı fırın tepsisine yayın ve 170 derecede pişirin.

Tepsiyi fırından aldıktan sonra bir süre soğuması bekleyin ve daha sonra 1-2cm kalınlığında dilimleyin. (Ben Selanik Gevreği'ni çok ince sevdiğim için, 1cm kalınlığında dilimledim ama siz isterseniz daha kalın da dilimleyebilirsiniz.) Dilimlediğiniz kurabiyeleri tepsiye tekrar dizdikten sonra 15 dk kadar fırınlayın. Biraz kuruduktan sonra fırından çıkarıp soğumaya bırakın.

Afiyet Olsun..

*Bu besleyici kurabiyeleri çay ve peynir eşliğinde tüketmenizi öneriyorum..

Bu arada unutmadan... Eğer olur da bir gün yaptığınız kek hamur olursa onu hemen Selanik Gevreği'ne çevirip o şekilde tüketebilirsiniz. (:

8 yorum:

Adsız dedi ki...

birçok kurabiyeden farklı görünüyor.. mutlaka deneyeceğim. tşk..

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Bu tarifi bulmaktan dolayı çok şanslıyım.Diğer tarifler de çok özel,sizi tebrik ediyorum.Emeğiniz için çok teşekkür ederim. Aynı başarıyı gösterebilir miyim bilemiyorum ama mutlaka deneyeceğim.
Yalnız bir iki sorum olacak:
Kek döktüğümüz tepsinin yağlanması gerekiyor mu? Yoksa fırın kağıdı yeterli mi?
Kuru meyveler ve yemişler bütün olarak mı ekleniyor? Yoksa kek dilimlenirken zaten onlar da kesilmiş oluyor mu? Bir de unlamak gerekiyor mu?

Şimdiden teşekkür ederim.

Çalışmalarınızda başarılar.

Elif.

Adsız dedi ki...

hakikaten pastane işi gibi oluyo fırınlamadan kek olarak bile yenebilir o derece lezzetliler teşekkürler tarif için bir de yüzsüzlük edip şunu yazayım keşke bir de krem karamel tarifi olsa

Adsız dedi ki...

bugün okudum hemen denedim tarif süper hamurun kıvamı epeyce bi koyu acaba yanlış bişey mi yaptım diye düşündüm ama pişince süper aynı kek gibi işin asıl uğraştırıcı tarafı dilimleyip kurutmak ellerime sağlık çok güzel oldu tarifi veren arkadaşın da ellerine sağlık teşekkürler bu tarifi paylaştığınız için

Adsız dedi ki...

Merhaba,

"Selanik Gevregi", yada Bati Avrupa'da bilinen adi ile "Italyan Keki", ya da "Kuru Kek" icin basarili sayilabilecek bir tarif. Yalniz keki bu tarif ile yapacak olan arkadaslara nacizane bazi onerilerim olacak.

1- Tarifteki seker orani oldukca yogun. Cunku keke katacaginiz uzum, hurma, kayisi gibi kuru meyvelerin hepsi seker icermekte. Mevcut tarif icin ne kadar sekerli sevdiginize bagli olarak, yarim bardak ile 1 bardak arasinda bir seker kullanilmalidir.

2- Istege bagli olarak, sirke yerine, beyaz sarap ya da balcamic sirkesi de kullanabilirsiniz.

3- Mumkunse cerez oranini 2-3 (fistik-ceviz-badem vs) katina cikarin.

4- Firininizi ilk once 200 dereceye ayarlayip tepsinizi firina koyduktan sonra 150 dereceye dusurerek pisirirseniz daha iyi sonuc elde edersiniz.

5- Selanik gevregi icin kek pistikten sonra ve dilimlendikten sonra firinda gececek sureyi 15 dakika ile sinirlandirmak oldukca yanlistir. Sure ust yuz ve alt yuzu hafifce sarimsi kuru bir goruntu olana kadar diye belirtilmelidir. Hatta tamamen kizarana kadar kurutanlar da mevcuttur. Kekleri 10 ar dakika araliklarla 150 derecede 2 ser defa cevirerek 30-40 dakika kuruttugunuzda alacaginiz sonuc ideale yakin olacaktir.

6- Tarifte de belirtildigi uzere anason (ayrica sirke) bu keke ozel tadi veren maddelerdir. Bu nedenle tarifteki anason orani oldukca dusuktur. 1 cay kasigi yerine minimum 1 tatli kasigi anason kekinize daha degerli bir koku ve tat katacaktir.

Bu arada sevgili Elif, yagli kagitta kullanabilirsin, tepsiyi hafifce de yaglayabilirsin. Aluminyum folyo yu ise yaglamadan kullanabilirsin. Boylelikle tepsinin icinde bir tepsi daha olusturur, kekleri dilimlemeden once folyoyu tepsiden disari alarak kekini dilimleyebilir, dilimledigin kekleri ayni tepsiye kurutmak icin yeniden dizebilirsin. Boylelikle tepsine zarar da vermemis olursun.

Bu arada bazi tariflerde yagli kagit mevcut. Tariflerdeki tum yagli kagitlarin yerine aluminyum folyo kullanabilirsiniz. Boylelikle daha ekonomik olur.

Sevgiler
E.

Adsız dedi ki...

merhaba,

tarif üzerinden deneyimlerimi aktarmak istedim. (Biraz acele yaptığım için bazı noktaları atlamış olabilirim). Ben sirke olarak elma sirkesi kullandım. Hamur çok yoğun ve ele yapışır kıvamda oldu ben de yağlı pişirme kağını üzerine dikdörtgen biçimde pişirdim. Kuruyemişleri ve meyveleri kırıp/keserek ekledim ama kuruyemişler çok ince kesilmiş olduğu için sanki kayboldular, bir dahakine kuruyemişleri tam ekleyip deneyeceğim. Keserken kek biraz dağıldı ama tadı gerçekten güzel (kuruyemişler daha iri olsalardı daha da güzel olurdu). İlk denememde hazır aldıklarımız gibi olmasa da bir dahakine daha güzel olacak eminim. İyi çalışmalar.

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri


Ferdi HAVALAN dedi ki...

Beşiktaş'taki 7-8 Hasan Paşa Fırını'ndan yediğim günlük imalat olan gevreği yediğimde kendimden geçmiş gibiydim. "Ağızda dağılmak bu olsa gerek" dedirtti bana. Tavsiye etmezsem olmazdı :)