Pages

16 Ağustos 2007 Perşembe

ŞEFTALİLİ TART


En sonunda bende yaklaşık 1 aydır süregelen "Şeftalili Tart Modasına" uyum sağladım (: ve GıdaSA'daki stajımın son gününde ofistekiler için şeftalili tart yaptım. Tartı her ne kadar ofistekiler için yapsamda,ben yine de biraz bencil davranıp kendi damak zevkime göre şekillendirdim bu tartı. Peynirli tatlıları çok sevdiğim için tartın kremasında peynir, şeftali-tarçın uyumuna bayıldığım için de tart hamurunda tarçın kullandım.


Stajda son gunum olduğu için ve de GıdaSA'nın geleneksel etkinliği içinde yer aldığı için ofistekilerde bana Çikolatalı Pasta almıştı ama nedense gün sonunda benim tarttan eser kalmamışken çok ünlü bir pastaneden alınan pastanın yarısından fazlası duruyordu. Kısacası her zamanki gibi yine ev yapımı ürünler kazandı ve ben o ünlü pastaneyi şeftalili tartım sayesinde bu sektörden sildim.. (:

Bu arada yaptığım tartı bu kadar övmüşken tartın fotografları sizi yanılgıya düşürmesin, cep telefonuyla çektiğim için fotograf kaliteleri çok iyi değil. (:

HAZIRLANIŞI:

Tart hamurunu hurmalı kajulu tart tarifimde olduğu gibi hazırlıyoruz, yalnız bu tart için hamura çekilmiş kaju değil sadece 1 yemek kaşığı tarçın ilave ediyoruz. Krema olarak yine aynı tarifimdeki peynirli kremayı kullandım ben ama siz isterseniz kremasını sade, kakaolu veya beyaz çikolatalı da yapabilirsiniz. Tartın üzeri içinde, 5-6 şeftaliyi rahat soyabilmek önce 3-4 dakika kadar suda kaynattım. Daha sonra şeftalileri soyup ince ince dilimledim, bir su bardağı şeker ve 1 çay kaşığı tarçınla birlikte şeker eriyip şeftaliler yumuşayana kadar tavada çevirdim.

Pişen tart hamurunu servis tabağına aldıktan sonra üzerine kremayı eşit bir şekilde yaydım ve üzerine ılınmış olan şeftalileri dizdim. Ben daha güzel bir görüntü elde etmek için şeftalileri tek tek elinimle dizdim ama size uğraştırıcı gelirse gelişigüzel bir şekilde de tartın üzerine yayabilirsiniz şeftalileri.


*Bu şekilde rengi ve görüntüsü bana çok sade geldiği için ben üzerine biraz damla çikolata da koydum.



2 yorum:

serpil dedi ki...

Staj bitimin hayırlı olsun canım. Şeftalili tart için ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.

Işıl dedi ki...

Ben de son zamanlarda alışveriş yaparken şeftaliler gözüme çarpıp duruyor. Birşeyler yapıyım derken sen şeftalili tart yapmışsın. Çok şık duruyor.
Ellerine sağlık. Yiyenlerede afiyetler olsun!