Pages

6 Ağustos 2007 Pazartesi

DENGE EKMEĞİ


Kahvaltı benim en sevdiğim ve asla vazgeçemeyeceğim tek öğündür ve bence iyi bir kahvaltının olmazsa olmazı lezzetli bir ekmektir. Bu yüzden de ben ve ailem kahvaltıda beyaz ekmekten çok bu yaptığım tarifteki gibi un karışımlarından oluşan yada ayçekirdekli, zeytinli gibi ekmekleri tercih ediyoruz. Fakat bu tarz ekmekleri de her zaman her markette bulma şansımız olmadığı için, vakit buldukça ekmeğimizi kendimiz yapıyoruz. Ve tabiki evde yapılan ekmeklerde, evde yapılan diğer tüm tarifler gibi, dışarda satılanlar hem daha lezzetli hem de daha sağlıklı oluyor.

Daha sağlıklı kahvaltılar için işte sağlıklı ekmek tarifim... (:

MALZEMELER:
  • 4 su bardağı un karışımı (bu karışım için dilediğiniz undan-kepek, mısır, çavdar, yulaf, beyaz- kullanabilrsiniz)
  • 300ml ılık su
  • 1,5 tatlı kaşığı kesme şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket toz maya
*Bu tarifteki su bardağının ölçüsü 250ml'dir.
*Ben bu tarif için kullanmadım ama siz dilerseniz hamurunuza keten tohumu, kabakçekirdeği yada ay çekirdeği katarak tatlandırabilirsiniz.

HAZIRLANIŞI:

Unu, mayayı,tuzu ve şekeri hamur yoğurma kabına eleyip ortasını havuz şeklinde açın. Bu havuza yağı ve suyu koyup ele yapışmayan bir hamur elde edin ve mayalanmaya bırakın. (Hamurunuz sert olursa bir miktar daha sıvıyağ ekleyebilirsiniz.) Hamurunuz 1 saat kadar mayalandıktan sonra istediğiniz şekli verin ve üzerine yulaf ezmesi serpip, 175 derecede 35-40dk pişirin. (Benim gibi siz de dikdörtgen kek kalıbı kullanırsanız, daha sonra çok rahat dilimleyebilirsiniz ekmeğinizi.)

Afiyet olsun..


1 yorum:

yaman_tugba dedi ki...

kübik epitel, anladık "bakery"'de başarılısın. Pastalarla, tartlarla, poğaçalarla, ekmeklerle bunu kanıtladın. Velhasıl yaz geldi geçiyor ben kardeşimin elinden bir közlenmiş kırmızı biber çorbası içemedim.

Sen bu yazıyı anneme gösterirken, annemin gözlerinin dolduğunu görür gibiyim. Her cuma "sarıyerden ablam gelmiş, evde bir bayram havası" şarkısı eşliğinde en sevdiğim yemeklerin pişirilmesini baz alarak sana iddiaya girmeyi teklif ediyorum.

Bu hafta annem pazardan kaç kilo kırmızı biber alacak sence? Bence 5 kg??

evinizin direği.. :)