Pages

4 Ağustos 2007 Cumartesi

ANNE POĞAÇASI

Her insan için değişmeyen lezzetler arasındadır annesinin yaptığı, hazırladığı yemekler. Bu yüzden evlenen her erkek annesinin yemekleri özler ve her genç kız ilk mutfak deneyimi annesi ile birlikte yaşayıp ondan öğrenir ilk tarifleri.

Benimde mutfaktaki ilk deneyimlerindendir bu poğaça, tabi ilk zamanlar sadece getir götür işleriyle yardım ederdim anneme ama artık tek başıma, annemden öğrendiğim püf noktalarıyla yapabiliyorum bu poğaçayı. Ama tabi anne eli değmediği için hiç bir zaman annemin yaptıkları kadar lezzetli olamıyorlar. (:



MALZEMELER:
  • 2 yumurta
  • 1/2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 3/4 su bardağı sıvı yağ
  • 2 adet kesme şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket toz maya veya 1/2 yaş maya
  • un
  • peynir,maydanoz
HAZIRLANIŞI:

Unu hamur yoğurma kabına eleyin ve toz mayayı ilave edip ortasını havuz şeklinde açın. 1 yumurta sarısını ayırıp kalan tüm sıvı malzemeleri bu havuza koyun. Daha sonra unu yavaş yavaş sıvı karışıma yedirerek hamuru hazırlayın ve mayalanması için sıcak bir ortamda 1 saat kadar dinlendirin.

Peyniri, maydanozu karıştırıp iç malzemeyi hazırlayın. (Dilerseniz bu karışıma kırmızı biber, nane, kekik katarak tatlandırabilirsiniz.) Hamurunuz mayalandıktan sonra dilediğiniz büyüklükte alıp arasına peynirli karışımdan alıp şekil verin. (Peynirin eriyip akması istemiyorsanız sizde benim gibi şekil verebilirsiniz poğaçalarınıza.) Daha sonra üzerine yumurta sarısı sürüp fırına verin. (Ben yaptığım poğaçalar biraz daha sağlıklı olsun diye üzerine yumurta sarısını sürdükten sonra biraz keten tohumu da serptim sizde dilerseniz keten tohumu, susam veya çörek otu serpebilirsiniz.)

Afiyet Olsun...



3 yorum:

damak tadı dedi ki...

Sevgili Kübra'cığım,
Anne poğaçası gibi var mı canım?Ne kadar nefis v epuf puf olmuşlar,ellerinize sağlık.
Seni linklere ekliyorum canım.Başarılarının devamın diliyorum.

Sevgiler

kübra dedi ki...

ziyaretin ve güzel yorumların için çok sağol gül..

daha sık görüşmek dileğiyle..

aslı dedi ki...

kübra'cım gördüm birden iştahım açıldı vallaa...
ben hemen tafifi aldım ve akşama denemek istiorum anne poğaçasından o kadar lezzetli duruyorki:)

hep yap,sürekli yaaapp:)