Pages

29 Nisan 2007 Pazar

Portakallar bitmeden...




Bu sene doğru düzgün kış yaşayamamızla birlikte, yine de Mayıs'ın gelmesiyle, artık tamamen kış sezonunu kapattığımızı düşünüyorum. Belki yılın son portakallarını yakalayıp reçel yapmak isteyenler olur diye düşündüm. Sitemi yakından takip edenlerin bilgisayarlarında "REÇELLER" başlığıyla bir klasör açmalarını şiddetle öneririm, çünkü evimizde ayvadan cevize, taze incirden olmamış incire, çilekten elmaya, şeftaliden kayısıya, armuttan portakala, kuşburnudan böğürtlene, karaduttan kiviye, muzdan vişneye her türlü reçel yapılır.

Portakal reçeli için gerekenler :

2 kg portakal (washington almanızı tavsiye ederim)
2 kg toz şeker
3 yemek kaşığı limon suyu
4-5 su bardağı su

Bir tencerede suyu kaynatın. Portakalları iyice yıkadıktan sonra kabuklu şekilde kaynayan suya bırakın. 1-2 dk kaynadıktan sonra portakalları alın ve iyice sıkarak acı suyunu atmasını sağlayın. Aynı işlemi 3 kere tekrarladıktan sonra portakalların kabuğundaki acı tat gitmiş olacak.
Ardından portakalları kabuğuyla birlikte küp küp doğrayın ve reçel yapacağınız tencereyi hazırlayın. Tencerenin altına doğranmış portakalların bir kısmını koyup üzerine şekerin 1/3'ini, yine biraz portakal ve üzerine biraz şeker ve enson kalan portakalları ve kalan şekeri tamamen koyun. Bu işlem sayesinde portakalların hepsi şekeri daha iyi emecek ve sulanma işlemi hızlanacaktır. Üzerine suyu gezdirin. Portakallar suluysa 4 bardak yeterli olacaktır. Reçeli kısık ateşte kaynamaya bırakın. Kıvamını almasına yakın limon suyunu ekleyin. Limon reçelin korunmasını sağlayacaktır. Sıcakken kavanozlara koyup ağzını sıkıca kapatın.

Not: Reçel yapımı sırasında oluşan köpüğü engellenmek için reçelinize 1 çay kaşığı tereyağ atabilirsiniz.

Portakal reçeli hem kahvaltı sofralarında, hem de tartlarınızı süslemekte kullanabilirsiniz. Herkese afiyet olsun.. Yapamayanlar buyursun ikramım olsun.. :))

1 yorum:

tuğba dedi ki...

kübra yarışmada birinciliği getiren peynir kremalı hurmalı kajulu tartın tarifini yazmadın hala.. Nisan ayında Sofra dergisi alan arkadaşlarım tarife ulaşmış ama şimdi derginin Mayıs sayısı çıktı ve hepsi bu tartı evde denemek için senden tarif bekliyorlar..
Mutfak sırlarını vermeyen ketum aşçılardan değilsin biliyorum, ama sen tarifi en ince ayrıntısıyla versen bile yapılanların senin elinden çıkan kadar lezzetli olmayacağını da biliyorum.
Belki de göz kalemiyle eline ben çizip, "baaaak doğuştan elimde ben var, allah beni güzel yemek yapanlardan yaratmış" diyenler olabilir.. Eli benli olunmaz, eli benli doğulur.. :)))